Betfred amendată de 2.87 milioane

La mai putin de o doi luni distanta dupa amenda de 14 milioane de lire sterline catre Entain Group vine randul Operatorului de jocuri de noroc Petfre (Gibraltar) Limited care a fost amendat astazi 28.09.22 cu 2,87 milioane de lire sterline, pentru încălcări ale legii privind responsabilitatea socială și eșecuri ale politicii împotriva spălării banilor.

Petfre Ltd din Gibraltar a primit amendă de aproape 2,9 milioane de lire sterline

Petfre ltd – care guvernează platformele de pariere betfred.com și oddsking.com – va primi, de asemenea, un avertisment oficial privind eșecurile politicilor anti-fraudă.

Leanne Oxley, directorul departamentului de Sancțiuni și Intelligence a Comisiei pentru jocuri de noroc, a declarat că situația Betfred este un exemplu negativ, în care vor lua măsuri pentru a investiga și a sancționa eșecurile alarmante.

Acesta și-a exprimat speranța că toți operatorii de pariuri și cazinouri posesoare de licențe UKGC vor urmări cu atenție cazul Betfred, si vor examina cu mare atenție propriile reguli de joc responsabil și procedurile de combatere de spălare a banilor, iar în caz ca nu se vor respecta regulile, se pot trezi cu amenzi asemănătoare.

În situația operatorului Petfre ltd, eșecurile responsabilității sociale se referă la :

  • Inexistența unor controale în vigoare pentru a preveni niveluri mari de cheltuieli, în timp foarte scurt, efectuate de către clienții noi. Unui client din cazinoul online i s-a permis să piardă 70.000 lire sterline, într-o perioadă de timp de 10 ore, la doar o zi după deschiderea contului
  • Se impune o interacțiune mai sigură cu jucătorii, fiind necesară o analiză atentă, atunci când cheltuielile acestora au crescut considerabil, ceea ce poate fi un indicator al prejudiciului. Nu a fost efectuată nici o altă analiză a contului jucătorului în timp util – un client a interacționat pentru prima dată cu cazinoul online când a depus 20.700 lire sterline și a pierdut 10.200 lire sterline, iar următoarea interacțiune cu acesta nu a avut loc decât patru luni mai târziu, când clientul a depus 323.715 lire sterline și a pierdut 69.371 lire sterline.
  • Eșecurile politicilor Petfre împotriva spălării banilor au inclus:

  • Neluarea în considerare pe deplin a riscurilor de spălare a banilor și finanțare a terorismului (MLTF) legate de activitatea operatorului, în special riscurile legate de țară sau zonă geografică, clienți, tranzacții și produse și servicii
    Inexistența unor politici, proceduri și controale adecvate pentru a gestiona și atenua riscurile MLTF, inclusiv praguri de risc considerate inadecvate, informații insuficiente despre clienți și nicio dovadă de monitorizare continuă înainte de atingerea declanșatorilor financiari inițiali.
  • Neasigurarea faptului că politicile, procedurile și controalele operatorului au fost puse în aplicare în mod eficient, nefiind respectate îndrumărilor emise de Comisie și nu s-a ținut cont de sugestii sau orientări aplicabile, publicate de Comisie
    Eșecul de a implementa temeinic măsurile descrise în Reglementările privind spălarea banilor, inclusiv neidentificarea riscurilor MLTF la care a fost supusă afacerea și nerespectarea și menținerea politicilor, procedurilor și controalelor pentru a gestiona și atenua riscurile în mod eficient.
  • Operatorul din Gibraltar a oferit, de asemenea, o instruire inadecvată a angajaților, nu a reușit să examineze tranzacțiile pentru a se asigura că acestea sunt în concordanță cu informațiile despre client și cu profilul său de risc și nu a efectuat suficiente verificări împotriva spălării banilor, diligența clienților și a surselor de venituri.
  • Ar fi recomandabil și în țara noastră să existe mai multe controale în acest sens, pentru a preveni astfel de fraude și nerespectări ale politicilor de combatere a spălării banilor.

    În România, operatorii sunt obligați să aplice proceduri de prevenire a spălării banilor, de analiză a profilului clienților și raportare a oricărui incident. Astfel de practici includ verificări stricte de identitate și raportarea activităților de pariere suspecte, interzicerea activității de pariere minorilor, etc. Politicile de tip Know Your Customer au rolul de a împiedica eficient orice tentativă de fraudă.

    Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării banilor oferă periodic sesiuni de instruire pentru case de pariuri și jocuri de noroc online, furnizori licențiați ONJN.

    Lost Password