Interviu cu Sergei Efimenko -Atlas

Platforma de jocuri de noroc Atlas – soluție ideală pentru profesioniștii

Atlas oferă o soluție inovatoare de tip white label, concepută special pentru operatorii care caută o platformă completă și eficientă în domeniul jocurilor de noroc, creată rapid și în conformitate cu cele mai înalte standarde de performanță. Echipa Atlas se asigură că toți clienții săi beneficiază de o gamă variată de produse competitive în materie de jocuri de noroc, printre care se numără: pariuri sportive, cazino, sporturi virtuale, cazinouri live, bingo, loterie și jocuri TV.

Interviu cu Sergei Efimenko, Chief Executive al Atlas-IAC

Sergei Efimenko

Echipa Atlas este formată din profesioniști care activează de multă vreme în industria de gambling. Oferind printre cele mai bune soluții pe piața de profil, produsele create de Atlas se disting prin calitate, originalitate și preocupare pentru tehnologia de vârf.

Dragă Serghei, te rog să împărtășești câte ceva despre tine, tot ce ar trebui să știe un partener de afaceri care este interesat de personalitatea ta și de afacerea pe care o conduci.

Am intrat în industria jocurilor de noroc în anul 2003, ca asistent al casei de pariuri și am ajuns până la poziții de COO și CEO al marilor mărci internaționale. Mi-am început cariera în mica companie ucraineană Nevada Sport și apoi am lucrat pentru Expekt.com în Malta, Bet3000, Bwin și Bet365 (toate case de pariuri pre- match și tranzacționare live).

În 2011 m-am mutat la Favbet, ca director de dezvoltare a afacerii și apoi COO. În Favbet, am reconstruit brandul, crescându-l de peste 10 ori în 6 ani și lansându-l pe plan internațional (cu afaceri B2C în Croația, România și Belarus și brandul B2B Betinvest), practic a fost momentul în care mi-am format echipa cheie (10 oameni de nivel C pe care fie i-am antrenat singur, fie i-am recrutat de la alte companii).

Și apoi, în 2017, în echipă de 13 oameni, ne-am mutat la Betconstruct, unde am petrecut un an foarte frumos și productiv și acolo mi-a venit ideea de a construi o platformă automată, cu flexibilitate maximă, care nu se va baza pe factorul uman și ar trebui să fie ușor de ajustat la nevoile fiecărei piețe. Am o echipă excelentă de profesioniști, i-am făcut pe toți acești veterani de nivel C Product Owners pentru fiecare componentă, am adăugat o echipă IT puternică care a realizat proiecte mari, pentru bănci din Marea Britanie și mărci internaționale mari și un grup puternic de investiții, iar în 2019 am inițiat proiectul Atlas.

Ce îmi poți spune despre compania ta, care este structura, care sunt beneficiile față de companiile anterioare pentru care ai lucrat?

Aici avem acum peste 130 de oameni, în principal dezvoltatori și oameni de producție, toată echipa de bază se cunoaște de peste 8 ani, fiecare dintre noi avem propriile sale avantaje și dezavantaje, dar împreună ne potrivim perfect și principalul lucru este că ne cunoaștem din interior, este o relație bazată pe încredere și înțelegere.

Și, de asemenea, trebuie menționat că atunci când ai astfel de oameni, știi că fiecare dintre ei este practic un brand, cu multe conexiuni în industrie, astfel încât acestor oameni le pasă de cine sunt și de ceea ce, așa că nu au nevoie de nicio motivație suplimentară, vine din interior.

Toată dezvoltarea de bază se face pe Java (backend), React (frontend) și Vue.js (backoffice), aplicații mobile pe flutter, iar în unele componente în care Golang și Python au avantaje specifice unice avem echipe mici de dezvoltatori Python și Golang. În departamentul de Operațiuni avem 14 case de pariuri profesioniste cu experiență, aproape toți activează în industrie de peste 8 ani și îi cunosc pe toți personal de mulți ani și știu perfect profesionalismul fiecăruia dintre ei, precum și despre echipa de suport tehnic ( încă 14 oameni în echipă ).

Principalul beneficiu este că toți acești angajați sunt profesioniști cu mulți ani de experiență atât în B2B, cât și în B2C (deci știu exact ce caracteristici și de ce sunt necesare pentru fiecare echipă de Operatori), care funcționează ca o singură echipă de ani de zile, crescând împreună.

Spune-ne despre Atlas Platform – de ce nu Softswiss sau alte companii la cheie?
În Atlas ne concentrăm pe 3 direcții : automatizare, flexibilitate și performanță. În sport trading și managementul riscului oferim un nivel de automatizare care nu există în industrie, iar cu suportul unei echipe de management puternică de Operațiuni, oferim un plus de profit pe baza acestui combo – pe scurt, cu soluția noastră Operatorii câștigă mai mult.

Învățând din experiența trecutului și cunoscând nevoile diferitelor piețe (uneori e nevoie de lucruri total opuse în toate domeniile, de la impozitare la interfețe), am oferit flexibilitate maximă pe Platformă, deci nu este doar un micro-serviciu scalabil (+ 70 de servicii) ci o soluție integrată din punct de vedere tehnic, dar și în cazul afacerilor bazate pe componente ușor de ajustat la nivel de management, nu al dezvoltatorilor – astfel încât în multe cazuri putem livra întreaga soluție pentru Operator în mai puțin de 1 zi, cu toate produsele necesare piețelor specifice.

Și în cazul performanței, este o soluție complet scalabilă, găzduită în Cloud, astfel încât să poată rezista cu ușurință la un număr enorm de pariuri, utilizatori, tranzacții, meciuri live și piețe și să reziste oricăror provocări tehnice pe care le poate oferi industria jocurilor de noroc.

Care este procesul de on-boarding? Cum funcționează în realitate ?
După semnarea contractului, trimitem chestionarul și formularele de due diligence către Operator pentru a înțelege exact nevoile și mock în Figma, cu instrucțiuni despre cum să alegi preferințele de design/skinning. Și apoi, în timp ce echipele tehnice livrează produsul, oferim training-uri tuturor echipelor Operatorului, bookmakerii în funcție de piață și concurenții actuali/potențiali pregătesc setările de marje/limite/întârzieri/politica de gestionare a riscurilor și alte componente ale politicii de tranzacționare pentru Operator, în timp ce echipa noastră de marketing ajută la configurarea corectă a campaniilor și la construirea declanșatorilor de experiență pentru retention.

Când Operatorul pornește operațiunile, avem un chat disponibil 24/7 cu echipa de Suport Tehnic și Tranzacționare (sunt implicat în toate, pentru a fi sigur că totul se face corect și cât mai repede posibil), iar managerul de cont dedicat se ocupă de toate caracteristicile potențiale și necesitățile pe care Operatorul le-ar putea dori pentru o dezvoltare viitoare.

Ce echipe sunt implicate din partea ta și ce se cere de la partener?
Toată compania, practic toate echipele sunt implicate și în dezvoltarea fiecărui partener – ne mișcăm împreună la fiecare pas.
Este adevărat că poți lansa un brand în 24 de ore? Cum se face, știm că la început perioade de 3 luni, cândva 6 luni, erau posibile, iar acum 24 de ore este un termen impresionant. Spune-ne mai mult despre lansări, te rog.

Da, am făcut o serie de astfel de lansări pentru LatAm. Când vine Cupa Mondială, toți Operatorii care au planificat și au discutat luni de zile despre o potențială lansare își dau seama brusc că a sosit momentul, că au nevoie de soluții ieri – de aceea este esențial să fie gata să-și satisfacă nevoile imediat. Așa am făcut-o și implementăm pe loc, atunci când este cu adevărat nevoie să ne mișcăm rapid.

Sportul – punctul tău forte – spune-ne mai multe
Sunt în industrie din anul 2003 și în toți acești ani am văzut o mulțime de lucruri făcute greșit sau o mulțime de lucruri care puteau fi automatizate fiind făcute manual – ceea ce, pe de o parte, distrage atenția angajaților (de ce angajezi un angajat foarte scump și cu experiență) să lucreze la mașină și să facă lucrurile care ar putea fi automatizate – mai bine oferi o automatizare și instrumentele necesare oamenilor și îi faci să planifice și să elaboreze strategii, ceea ce aduce milioane, nu clicuri inutile) și pe de altă parte, distrage atenția companiilor (nu poți avea sute de angajați în plus buni – să spunem că dintr-o sută, 5 vor fi în plus, 5 buni și restul doar pentru nevoi de bază, iar în astfel de situații aceste sute de angajați fac mii de erori în fiecare zi iar companiile mari care investesc milioane în fiecare zi depind până la urmă de băieții angajați la întâmplare, cu salarii mici și puțină experiență).

Deci, pentru mine, este încă un mister cum în 2022 atât de multe procese în trading și managementul riscului sunt realizate de oameni. Deci, aceasta este partea în care mi-am fructificat cunoștințele și experiența, pentru a adăuga cât mai mult posibil procese de automatizare, iar acum văd cu adevărat cât de fructuoasă este o astfel de abordare și ce beneficii aduce ca rezultat financiar!

Ce ne poți spune despre cazino ? Crezi că produsul de cazino este competitiv, noi am analizat și majoritatea afacerilor white label sunt înaintea produsului tău, la ce să ne așteptăm? Care sunt modulele la care lucrează echipa ta?
De fapt, adăugăm din ce în ce mai multe funcții în fiecare zi. Rambursări, turnee, tipuri suplimentare de bonusuri – asta am adăugat în ultimele 2 luni. În ianuarie ne așteptăm la un design total nou pentru Casino și Cazino live, atât pe mobil, cât și pe web, de asemenea, facem chiar acum integrarea planului de loialitate și Gamification, așa că mă aștept ca în cadrul ICE să prezentăm soluția care are toate cele mai bune practici ale concurenților noștri și caracteristici unice pe care nici unul din ei nu le oferă. Între timp, testăm și sistemul inteligent GameStat de afișare personalizată și oferta de jocuri de cazinou pentru fiecare client specific și fiecare zonă geografică în parte.

Licențe? Știm că există o licență Curaçao, ce urmează? SUA, Canada? Ar trebui să ne vedem curând și în aceste spații geografice ?
Da, avem licență obținută în Curaçao și suntem foarte aproape de a obține licența în România. Avem calificare tehnică (nu există licență B2B, dar trebuie să trecem certificarea GLI33 și să respectăm toate cerințele PAGCOR pentru a obține aprobarea) pentru licență în Filipine și avem operatori acolo, precum și în Nigeria și Armenia, unde avem operatori puternici.

Acum suntem în proces de obținere a licenței în Marea Britanie.
Restul ar trebui să urmeze, dar asta depinde mai mult de nevoile Operatorilor noștri, din punct de vedere tehnic suntem pregătiți să o facem, doar preferăm să o facem atunci când avem un partener local B2C puternic prezent în piață.

Plăți – spune-ne mai multe, pe site-ul Atlas vedem practic cărți de credit Visa, crypto, Neteller și Interac, asta e tot? Sau presupunem că vom fi suprinși foarte curând, intenționezi să adaugi noi metode de plată și ce planuri de viitor ai?
Avem peste 250 de metode de plată, unele dintre ele integrate prin agregatoare (cum ar fi Bambora (Devcode), Accentpay, Paybrokers etc), unele direct. Deși pentru fiecare țară și fiecare piață preferăm să avem un număr de opțiuni și fiecare piață are de obicei cel puțin câteva metode de plată locale specifice, astfel încât coada de integrare nu este niciodată goală și de fiecare dată avem 3-4 metode de plată paralele în integrare, deci, dacă un Operator are nevoie de anumite metode de plată unice, le putem obține rapid și ușor.

Sport/Cazinou, am înțeles cum stăm? Dar ce zici de Poker, Bingo, Loto? Există planuri în această direcție?
Da, avem un acord existent cu un furnizor puternic de Bingo, care deține poziții dominante în industria online și retail în Asia de Sud-Est, așa că în curând Bingo ar trebui să fie disponibil pe site-ul nostru ca produs independent, acum este prezent în principal ca o soluție de la furnizorul de cazinouri. Poker? În momentul în care în produsele suplimentare punem mai mult accent pe loteriile virtuale și TV (cum ar fi Betgames sau TVBet), deoarece vedem câștiguri mai mari în acele produse, eventual am putea integra și Pokerul.

Există zvonuri că plănuiești să aplici pentru licența clasa 2 în România, este adevărat?
Da, am aplicat deja și poate chiar înainte de Anul Nou vom primi licența și vom fi prezenți live pe piața din România.


Concluzii
Îi mulțumim dlui Efimenko pentru amabilitatea cu care a răspuns întrebărilor noastre și așteptăm să vedem cum va decurge implementarea platformei Atlas pe piața românească de gambling.
După acest interesant interviu, am înțeles mai clar strategia și ideile inovatoare lansate de Atlas IAC, iar luna decembrie ne va aduce confirmarea prezenței oficiale în România a acestui dezvoltator de succes.

Lost Password