Marketing la Cupa Mondială 2022: Cum să o faci fără a încălca regulile de proprietate intelectuală impuse de FIFA?
Cupa Mondială de Fotbal este unul dintre cele mai importante evenimente sportive din lume. Sfârșitul palpitantului an 2022 aduce în atenția suporterilor dar și a operatorilor de pariuri sportive acest adevărat fenomen fotbalistic. Mass-media și canalele de comunicare din întreaga lume sunt pregătite să acorde importanța necesară și să pună în valoare fiecare detaliu legat de Cupa mondială.
Brandurile de pariuri si cazinouri din întreaga lume vor să profite de oportunitatea de a prezenta meciurile Cupei mondiale într-un mod cât mai atractiv, iar afiliații își pregătesc de acum articole și materiale publicitare axate pe acest eveniment.
Demersurile de marketing trebuie însă concepute în așa fel încât să nu încalce drepturile de proprietate intelectuală impuse de FIFA- organizatoarea evenimentului.
Programată să înceapă pe 20 noiembrie, găzduită în Qatar, Cupa Mondială din acest an are deja sponsori oficiali și câteva reguli pe care orice brand trebuie să le respecte atunci când elaborează orice fel de materiale online legate de Cupa mondială. Aceste instrucțiuni au fost prezentate încă din vară în Ghidul de proprietate intelectuală FIFA.
Unde survin erori ce pot fi sancționate?
Lista este lungă și unele expresii pot fi ambigue, cum ar fi folosirea anului „2022”. Există voci care spun că și referirile la anterioara Cupă Mondială din 2018 organizată de Rusia, sunt interzise.
Dacă priviți cu atenție diferite site-uri ale operatorilor sau afiliaților deja veți remarca o serie de articole dedicate cupei mondiale care utilizează fără jenă marca și logo-ul FIFA, imagini ale stadioanelor, mascota oficială, folosesc expresii gen Pariați cu noi la Cupa Mondială.
Este mai bine să evitați orice asociere directă cu evenimentul și să folosiți în planurile de marketing diferite expresii creative care vă scot în evidență brandul mai degrabă decât utilizarea directă a numelui și emblemelor oficiale. O prezentare grafică care are ca scop o anumită promoție legată de cupa mondială trebuie să fie axată pe brandul propriu al operatorului.
Și afiliații care prezintă oferte legate de Cupa mondială trebuie să fie conștienți că pot fi sancționați pentru utilizări eronate iar FIFA are instrumentele necesare pentru a le identifica.
Cum abordezi demersurile de marketing legate de Cupa mondială?
Dacă ai citit ghidul de marketing oferit de FIFA și legat de elementele de brand protejate în mod oficial, trebuie să fii pregătit să lansez propriile oferte și să construiești campanii publicitare de succes care pun în valoare această competiție de interes mondial.
Noi îți oferim câteva sfaturi utile pe care le poți folosi atunci când te ocupi de aceste procese de marketing, fie că ești operator sau afiliat. Lumea virtuală are un potențial uriaș de exprimare prin marketing și merită să pui în valoare atracția pariorilor către acest eveniment unic, pentru a-i încuraja să mizeze și să aducă profit.
Utilizarea creativității în timpul Cupei Mondiale, care are loc o dată la patru ani, este un bun prilej de a ieși în evidență, dar necesită creativitate.
✔️ Invocă culorile echipei tale naționale
Folosirea culorilor este o modalitate de a intra în starea de spirit a turneului. Le poți folosi pe landing-page al site-ului web, în postări pe social media și în materiale promoționale. Singura avertizare este să fii atent cum incluzi aceste tonuri în elementele de comunicare fără a afecta identitatea mărcii.
✔️ Utilizează elemente legate de fotbal în materialele publicitare
Cele mai simpatice elemente vizuale legată de fotbal atrag atenția asupra evenimentului din noiembrie decembrie. Poți abuza de thumbnails sau emoticons inspirate de fotbal: mingi, teren cu iarbă, fluiere, stegulețe, porți de fotbal, siluete de jucători, etc. Poți spori interesul cititorilor online cu ilustrații, fotografii sau pictograme pe pagini de destinație, bannere și, de asemenea, pe rețelele sociale.
✔️ Profită de participarea multor națiuni la Cupa Mondială
Nu uita că acest eveniment sportiv este destinat prieteniei între națiuni deși e vorba de o competiție. Milioane de fani din întreaga lume ajung în Qatar pentru a-și încuraja echipa națională, dar totodată vor interacționa cu suporteri din diferite țări și culturi diferite. Campaniile de publicitate se pot axa pe promoții care atrag atenția asupra anumitor particularități interesante, iar mai cu seamă pentru că România nu participă cu echipa sa la Cupa mondială, suporterii pot fi interesați să încurajeze alte națiuni iar promoțiile se pot îndrepta către susținerea unor echipe diferite.
✔️ Utilizează expresii fotbalistice
Termenii folosiți în fotbal pot fi exploatați în acțiunile de marketing care doresc să profite de eveniment pentru a promova propriul website. Expresii precum driblingul, aplauzele, marcarea unui gol, creșterea scorului, printre altele, pot face parte din textele publicitare, titlurile articolelor și postările pe rețelele sociale.
✔️ Promovează și alte jocuri de noroc
așa cum știm cu toții nu doar pariurile sportive sunt legate de cupa mondială în mod direct. În această perioadă în care toți ochii sunt ațintiți către fenomenul fotbalistic din Qatar, furnizorii de sloturi propun jocuri foarte distractive legate de fotbal și de competiții iar mulți operatori profită pentru a le introduce în campanii promoționale.
✔️ Oferă pariorilor materiale interactive
Experiențele interactive pot da roade în campaniile sezoniere. Și când vorbim de Cupă, opțiunile sunt numeroase. Chestionare cu Întrebări legate de Cupa mondială, pagini cu produse selectate pentru fani și jocuri interactive pentru a-ți construi propria echipă sunt câteva exemple de materiale care aduc interacțiune și implică utilizatorii.
Indiferent ce alegi atunci când planifici o campanie, gândește-te la modul în care aceasta va fi utilă pentru brandul tău și cum va contribui la atingerea obiectivelor de marketing.
Sfaturi pentru un marketing corect și rețele sociale sigure și eficiente în timpul Cupei Mondiale
Dacă ai un website de afiliat sau ești operator, deja campaniile de marketing legate de Cupa mondială rulează pe site-uri și este bine să ții cont de câteva sfaturi utile pentru a formula un marketing corect și sigur, care să evite orice fel de sancțiuni din partea FIFA:
✅ Cu excepția cazului în care ești unul din sponsorii oficial, nu utiliza nici una dintre mărcile, siglele sau fotografiile oficiale.
✅ Dacă ai Orice fel de întrebări și neclarități legate de promovare și marketing, înainte de a folosi însemne oficiale ale Cupei Mondiale este bine să ceri sfatul departamentului juridic
✅ Nu este de dorit să folosești hashtagul oficial #WorldCup. Mai bine încearcă pentru fiecare meci să formulezi propriul hashtag neoficial (cum ar fi # BRAvsHOLL). Acesta va fi o modalitate bună de a-ți motiva pariorii să rămână la curent cu acțiunea.
✅ Fii de ajutor publicului tău. Oferă-le linkuri și avertizează-i când au loc meciurile importante.
✅ Folosește abordări creative multimedia care pot genera entuziasm în rândul pariorilor. (De exemplu, o imagine a drapelului național și o minge ca simbol vor transmite sugestiv mesajul).
Urmărește și alte branduri, pentru a afla dacă respectă cele mai bune practici și pentru a vedea cum participă acestea fără a încălca regulile FIFA.