Reclamele pacanelelor si pariuri la TV interzise înainte de ora 18.00

Bulgaria spune „nu”reclamelor la jocuri de noroc difuzate pe parcursul zilei

Companiile de jocuri de noroc din țara vecină au anunțat în decembrie că sunt pregătite să oprească publicitatea pentru jocurile de noroc în timpul zilei și să nu mai difuzeze reclame care au în vedere mărimea jackpot-ului, a bonusurilor și a premiilor. Acest demers face parte dintr-un proiect de auto-restricționare prezentat de Vladimir Dokov, care reprezintă Asociația Bulgară de Jocuri de Noroc, în timpul unei dezbateri organizate de Consiliul pentru Media Electronică (CEM). Motivul este boom-ul reclamelor TV pentru jocurile de noroc online, care au explodat în special o dată cu difuzarea Cupei Mondiale.

Multe case de pariuri și cazinouri online au exagerat cu difuzarea acestor reclame, iar meciurile transmise la ore de maximă audiență au fost urmărite de milioane de telespectatori, inclusiv mulți minori. Aceste meciuri importante din cadrul Cupei Mondiale au conținut reclame la jocurile de noroc pe parcursul pauzelor publicitare.

Proiectul își propune să stopeze aceste practici în Bulgaria, din luna ianuarie 2023. Reprezentanții asociației operatorilor de gambling au fost de acord că volumul reclamelor TV pentru jocurile de noroc online este extrem de mare, dar astfel de reclame spun ei, sunt necesare pentru că altfel oamenii vor apela la casele de pariuri fără licență.

Industria jocurilor de noroc din Bulgaria este gata de Anul Nou să înceteze difuzarea reclamelor televizate la jocuri de noroc înainte de ora 18.00.

De asemenea, proiectul promite să includă apeluri pentru un joc responsabil în fiecare reclamă difuzată sau în reclamele prezente pe panouri publicitare. Bărbații și femeile cu vârsta sub 23 de ani nu vor participa la videoclipurile TV.

Atenție la publicitatea nocivă : reclamele cu fete frumoase promit bunăstare

La ultima ședință a Consiliului pentru Media Electronică (CEM) a fost prezentat un raport de monitorizare concentrată pe reclamele difuzate de către „Nova Television” și BTV, constatându-se neconformități . CEM a decis apoi că cele două instituții mass-media vor fi sancționate iar Consiliul a remarcat că a devenit o practică curentă ca calupurile de publicitate în prime time să înceapă și să se termine cu un video clip care promovează jocuri de noroc.

Unele din exemplele conținute în monitorizare sunt reclamele care prezintă fete așezate pe capotele mașinilor scumpe, care induc ideea că banii câștigați din jocuri de noroc deschid calea unei vieți prospere, încălcând reglementările care interzic promovarea de pericole pentru sănătate și siguranță.

„Astfel de scene televizate le sugerează telespectatorilor că, dacă reușesc să câștige la jocuri de noroc, se vor bucura de bunăstare și de o viață lipsită de griji și veselă în compania unor tinere atrăgătoare, îmbrăcate sumar”, se mai arată în monitorizare.

S-a menționat de asemenea că reclama comercială nu trebuie să sugereze că participarea la un joc de noroc este cheia succesului social și că va îmbunătăți reputația participantului. Raportul CEM a fost adoptat cu unanimitate deplină.

În proiectul prezentat la dezbatere, se are în vedere ca toate mesajele publicitare de la televiziune și radio să conțină un apel la jocul responsabil, precum și necesitatea evitării de a prezenta jocurile de noroc ca o oportunitate de rezolvare a problemelor sociale, personale și financiare. De asemenea, industria promite că nu va lucra online cu parteneri care răspândesc mesaje agresive publicitare gen pariază acum, bonus de neratat, etc.

Și România a dat semnale în ultima perioadă că vremea publicității pentru gambling a apus. Este momentul să privim cu responsabilitate acest fenomen iar campaniile de marketing să fie centrate pe protecția jucătorului, care trebuie informat corect despre riscurile adicției.

Lost Password