Spotul emblematic de 90 de secunde, creat de CP&B Scandinavia, o prezintă pe frumoasa și eleganta șefă Betsafe coborând dintr-o limuzină și descinzând într-o lume febrilă a pariorilor. Aici sunt prezenți șeici din lumea araba, cowboy, vedete pop, baroni ai petrolului și oameni de afaceri, toți urmărind nervoși un meci de fotbal pe care au mizat sume substanțiale. Pariorul tipic pierde, asudând și tremurând de nervi.
În timp ce pășește calm prin cameră, șefa declară: „Viața este doar o provocare. Cine sărbătorește status quo-ul? Eu nu. Am transformat această mentalitate într-un trai bun. Pe cheltuiala ta”. Ea termină reclama afirmând : „Pariem că nu ai ceea ce este nevoie pentru a ne învinge pe termen lung… Haide. Demonstrează-ne că greșim”.
Reclama este insidios anti-gambling : Un trai bun… pe cheltuiala ta. Pariul este de fapt destul de simplu. “Când pierzi, noi câștigăm. Când câștigi, ei bine, în anumite privințe, noi tot câștigăm; pentru că câștigătorii vor să continue să câștige.” Dacă ar fi atât de ușor, cum de există un jackpot atât de mare. Apoi mai este oferta tipică de vrăjeli. Ei bine, le avem și noi.
Campania Betsafe de marketing, care a fost un succes datorită abordării atipice a comportamentului vis-a vis de jocurile de noroc, se învârte în jurul abordării „No bullshit – fără vrăjeli”.
Mesajul este clar – reclama le spune jucătorilor că șansele lor de a câștiga semnificativ sunt limitate. Cazinoul online declară : „Șansele sunt în favoarea ta”, deoarece casa este întotdeauna la capătul câștigător al jocurilor de noroc. Ideea este că Betsafe Casino va câștiga probabil și vei pierde, dar dacă vrei să-ți testezi norocul, atunci încearcă! Creatorii au testat efectul psihologiei inversă? Pentru că oferta Betsafe este cu adevărat, foarte tentantă...
Șansele sunt în favoarea noastră, a cazinoului
Șefa cazinoului spune clar : sunt șanse să nu aveți ceea ce este necesar pentru a ne învinge. Noi suntem casa și casa câștigă mereu. Ne place așa. Ne câștigăm existența din a fi pe partea favorabilă a mesei, dar pentru a vă alătura câștigătorilor, va trebui să riscați.
Pariul este destul de simplu : atunci când pierzi, noi câștigăm, iar când câștigi, ei bine, tot noi câștigăm. Pentru că atunci când câștigi, vei dori să continui să câștigi. Probabil că nu ai ceea ce este necesar pentru a ne învinge pe termen lung.
Dacă asculți reclama pentru prima dată, probabil o vei compara cu o campanie actuală de marketing online, pentru un cazino cunoscut din România, unde o vedeta hip-hop declară senin: Eu când pierd, tot câștig! Ei bine, nu e deloc așa. Dacă cineva câștigă, clar e vorba de cazino, nicidecum de jucători.
„No Bullshit Betting” de la Betsafe nu seamănă cu nici o altă campanie destinată promovării caselor de pariuri. În schimb, este mai degrabă o abordare în față, șocând potențialii pariori cu vestea că, deși bogățiile sunt acolo pentru a fi câștigate, ei bine, acești pariori nu vor reuși, pentru că firește, casa câștigă întotdeauna.
Contraproductiv? Poate ca da, poate ca nu. Dar cu siguranță clipul video a fost revigorant și intrigant, atunci când a fost lansat pe piață. Directorii Betsafe au caracterizat campania de marketing ca o încercare de a răspunde pariorilor, care cred că știu ceva mai multe despre sporturile pe pariază decât cazinoul însuși. Reclama Betsafe a fost un pariu riscant, dar acest tip de campanie este o promovare interesantă, care are succes într-o piață supra-aglomerată.