☠️ Și dacă pierd eu tot câștig – reclama Vlad Cazino

Marketingul destinat cazinourilor online și caselor de pariuri are rolul de a oferi jucătorilor detalii despre promoții, despre ofertele operatorilor, într-un mod persuasiv și inspirat. Cu toate acestea, având în vedere că jocurile de noroc sunt destinate strict adulților, reclamele sunt însoțite și de mențiunea Joc Responsabil.

Spune că e jucător de-o viață. De dimineață până dimineață. O rețetă ideală pentru adicție.

În ultima perioadă, reclamele oferită de mass-media ajung să nu mai respecte aceste principii iar unele acțiuni de promovare încurajează jucătorii să riște, promițându-le câștiguri garantate. Pare exagerat dar nu este deloc așa.

Chiar și faimosul cazinou online Vlad Casino ( membru al grupului Kindred, alături de Unibet) a lansat de curând o reclamă sub forma unui videoclip, interpretat de Cabron, alături de Cătălin Bordea și micul vampir virtual Vlăduț. Clipul menține pe ecran numărul licenței Vlad casino, plus mențiunea joc responsabil, însă melodia în sine trimite spre cu totul alt mesaj.

Atmosfera luxuriantă de vacanță, la bordul unei bărci cu motor, alături de femei frumoase și muzică hip hop sugerează de la bun început potențialul financiar al pariorului care își permite orice. Inspirat probabil de miliardarul jucător de poker Dan Biltzerian, eroul videoclipului declară senin: Și dacă pierd, eu tot câștig / Nu am frică de nimic / Merg lejer la sigur și nu mă complic…

Evident, mesajul este clar – jocurile de noroc sunt sigure, aduc câștiguri certe, căci, nu e așa, dacă pierzi, tu tot câștigi. Vlăduț vampirul completează ideea melodiei : ia uite ce premiu magnific, duc o viață bună, fantastic…

Șampania curge în valuri din barca ce navighează nu în golfurile liniștite din Monaco ci probabil pe lacul Snagov☺. Femeile frumoase se mișcă apetisant, viața e sigură atunci când pariezi… Fraierii nu au ce căuta, conform melodiei, ci doar cei care nu se tem de nimic și pariază pentru că tot câștigă, chiar și atunci când pierd.

Protagonistul videoclipului spune că e jucător de-o viață. De dimineață până dimineață. O rețetă ideală pentru adicție. Cu cât joci mai mult, cu atât pierzi mai mult, dar aici nu e cazul, căci eroului clipului pentru Vlad Casino doar câștigă.Prezența la bordul ambarcațiunii a vampirului Vlad subliniază bonusurile de neratat, dar și câștiguri facile, fără risc. Aici este problema.

Un videoclip de acest gen, care efectiv pune în lumina reflectoarelor lipsa riscului la mesele de joc, este un exemplu negativ. Problemele legate de adicție trebuie tratate cu toată responsabilitatea.
Mulți jucători se lasă influențați de mesajele vedetelor și ajung la concluzia că un mod de viață extravagant și prosper poate fi obținut fără riscuri. Jocurile de noroc sunt însoțite de un grad imens de risc, iar această realitate trebuie înțeleasă perfect de către orice parior.

Principalul “câștig” al jocurilor de noroc este evident distracția, dar dacă te aștepți la câștiguri materiale și mai ales la mulți bani, dezamăgirea e uriașă. Conceptul unui joc responsabil este legat în primul rând de înțelegerea faptului că scopul pariurilor trebuie să rămână în principal amuzamentul și petrecerea timpului liber într-un mod distractiv și nu banii.

Noi credem în aceste principii și sperăm că jucătorii lucizi și conștienți de pericolele ludomaniei, vor savura doar creația muzicală antrenantă a lui Cabron, nu și mesajul complet străin comportamentului responsabil referitor la jocurile de noroc.


Vlad Casino ar trebui să fie mai selectiv și atent cu privire la noile materiale create în scop de marketing. Nu de alta, dar promovarea jocului responsabil e în totală contradicție cu mesajul melodiei.

Operatorul Vlad Casino face parte din grupul Kindred, membru al European Gaming and Betting Association (EGBA), dar și membru fondator al ESSA ( companie care se ocupă cu certificarea integrității pariurilor sportive). Kindred Group este auditată și certficată de către eCOGRA, respectând Recomandarea UE din 2014, referitoare la Protecția Consumatorului și Pariurile Responsabile (2014/478/EU). Aceste organizații au ca scop promovarea un comportament de pariere al jucătorilor online mai sigur și responsabil.

Lost Password