În urmă cu ceva timp, am citit un articol despre un dealer de Blackjack din SUA, care în dorința de a dezavantaja un client, a trișat. Clientul splitase o pereche de doiari. Acesta a pierdut pariul inițial cu un total de 22 de puncte, primind la a doua boxă un 9 și dublând la unsprezecele totalizat. Aceia dintre voi care joacă Blackjack știu că dublu înseamnă automat primirea unei singure cărți. Ei bine, într-un moment de neatenție a jucătorului, dealerul a împins în sus cartea pe care ar fi trebuit sa o dea clientului, un 8, și i-a pus pe boxă următoarea carte din shoe, un 6. Astfel, dealerul a totalizat 18, având în față o figură, jucătorul pierzând și pariul de split, cu un punctaj de 17. Totul s-a petrecut într-un cazino online, în secţiunea live dealer.
Noi ne bucurăm că acel cazino nu are licență de operare pe teritoriul României, căci un cazino unde astfel de practici sunt tolerate, cu siguranță nu ar trebui să dețina o licență, indiferent de țara unde își desfășoară activitatea. Totuși, nu întotdeauna vina pentru astfel de disfuncționalități ar trebui atribuită managementului cazinolui. Oamenii sunt diferiți, iar dealerii nu sunt o excepție de la regulă. De-a lungul experienței mele în cazino, am văzut dealeri care făceau tot ceea ce ținea de ei pentru a crește avantajul casei, iar acest lucru nu le era impus de nimeni. Există dealeri care nu reușesc să înțeleagă că tot ceea ce ar trebui să îi preocupe este confortul clientilor aflați la masa de joc. Nimic altceva! Pentru că, oricum, jocurile de cazino sunt gândite de așa manieră încât să asigure casei un avantaj mai mare decât jucătorilor. Îmi place să cred ca știți deja acest lucru și că e clar că altfel nu ar exista cazinouri.
Cu toate acestea, nu o dată am văzut dealeri de-a dreptul amuzați în fața pierderilor suferite de clienți, abia abținându-se să nu bufnească în râs. Trecând dincolo de ușa staff-room-ului, pot să vă spun că am văzut dealeri realmente satisfăcuți de faptul că îl “curățaseră” pe clientul X. Deși niciun cazino nu acordă vreun bonus dealerilor care “câștigă”. Deși faptul că “iei banii” clienților nu te califică drept un dealer bun. Ca dealer trebuie în primul rând să ai abilități de comunicare care să țină clientul la masa de joc, ori amuzamentul pe fondul frustrării clientului nu este niciodată o idee bună.
Nu sunt adepta teoriei conspirației, însă în lumina unor astfel de evenimente, cu sinceritate vă mărturisesc că dacă am de ales între live și online, aleg oricând să joc online. Căci iată, pe lângă avantajul de a te bucura de jocurile preferate, în confortul propriului cămin, eviți riscul de a fi dus de nas de vreun dealer pe care excesul de zel l-a transformat în infractor.